Nieco informacji o reklamach

Egzystujemy w świecie reklamy. Promocja świetlna (cyfry świetlne, kasetony świetlne) to jeden ze sposobów na wywabienie klientów. Na rynku powstaje coraz to więcej przedsiębiorstw świadczących tego rodzaju oferty, gdyż kondycja ta zdobywa coraz większą popularność. Jest przede wszystkim relatywnie niedroga. Jednym z zwykle napotykanych wariantów reklamy świetlnej bywają telebimy, napotykane przede wszystkim w wielkich miastach (Warszawa, Kraków). Na bank nie sposób ich nie zobaczyć, więc marketing na sto procent dociera do konsumentów. Obraz wyświetlany na telebimie niezależnie od pogody bywa czytelny dla przechodniów. Dodatkowo, wbrew pretekstom, dzierżawienie telebimu nie jest ogromnie kosztowne. Owszem natomiast mają też i własne wady. Promieniują ogromnie mocno, co zdoła razić (szczególnie w nocy) kierowców oraz stwarzać ryzyko wypadku. Pojawiło się nawet nowe określenie – „zanieczyszczenie światłem” na jaskrawo lśniące telebimy, na których treść zmienia się bardzo migiem. W miastach zakazano ich rozmieszczenia prostopadle do ulicy.

Kasetony świetlne

Telebim musi także znajdować się co najmniej 8 metrów od krawężnika. Do reklamy świetlnej kategoryzujemy także kasetony świetlne. Funkcjonują one w dzień i w nocy. Podświetlenie bywa możliwe dzięki zastosowaniu świetlówek oraz diod LED. Obrys oraz wielkość kasetonu zdołają być faktycznie dowolne. Bardzo lubiane bywają także neony. Powstały one w roku 1910, a odkrył je Georges Clause. Kolor na jaki promieniują zależy od wariantu zastosowanego w nich gazu lub koloru szkła z jakiego są stworzone. Neony zdołają posiadać najróżniejsze kształty – formę liter (litery świetlne) i inne. Bywają bardzo jasne -widać je zarówno w dzień, jak i w nocy. Reklama świetlna, w porównaniu z tradycyjną ma niejaką zaletę – jest znacznie w wyższym stopniu widoczna a także to przy każdych warunkach atmosferycznych. Nie sposób przejść obok niej neutralnie. Kasetony oraz neony nie bywają zbytnio drogie w wykonaniu, a posłużyć mogą nawet przez długie lata. Nieco z większym natężeniem kosztowne stają się na 100% telebimy, ale inwestycja ta zazwyczaj się opłaca (zwłaszcza w dużych przedsiębiorstwach).

Źródło: plastmedia.pl