Wysyłka smsów wciąż skuteczną formą reklamy

Możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem jest dla większości firm bezcenna. To pierwszy i najważniejszy krok na drodze ku sprzedaży. Bez klienta nie jest możliwe sprzedanie nawet najlepszego produktu czy usługi, niezależnie od tego, jak bardzo atrakcyjna byłaby cena. Ale jak pozyskiwać klientów?

Jest wiele form, tradycyjnych i nowoczesnych. Reklamy telewizyjne i internetowe, ogłoszenia w prasie i w radiu, ulotki i bannery reklamowe. Wachlarz jest praktycznie nieograniczony jeśli weźmie się pod uwagę wszystkie dostępne kanały, w tym reklamę telefoniczną.

Telemarketing i smsy reklamowe

Dzwonienie do klientów z niechcianą ofertą to dobry sposób, by zrazić do siebie nawet przychylne dotychczas grono potencjalnych nabywców. Szczęśliwie istnieje też druga forma reklamy telefonicznej – wysyłka smsów jest dla klientów mniej uciążliwa, a dzięki temu w ostatecznym rozrachunku może okazać się bardziej skuteczna.

Przewaga smsa nad połączeniem

Otrzymanie smsa nie zobowiązuje klienta do zakupu, osoba „po drugiej stronie” nie naciska na wyrażenie zgody natychmiast. Sms może informować o ofercie, promocji czy specjalnej okazji dla określonego, wybranego grona. Sms może tez informować o upływających terminach czy konkursach. Co najważniejsze, sms zostaje w pamięci telefonu aż do momentu jego usunięcia przez użytkownika – co większość użytkowników i tak odkłada na później.

Dzięki temu do początkowo zignorowanego smsa można wrócić później, w bardziej sprzyjającym momencie i zapoznać się z jego treścią, a być może również skorzystać z przedstawionej propozycji. To zdecydowana przewaga smsów nad połączeniami telefonicznymi. Na dźwięk telemarketera w słuchawce telefonu wiele osób już odruchowo rozłącza się. Inaczej jest z smsami – te większość z nas wciąż czyta. Czasem mniej, a czasem bardziej celowo w przeważającej większości zapoznajemy się z treścią przesłanej wiadomości.

Oczywiście obie formy mają swoich zwolenników, jak i przeciwników – tak samo po stronie reklamodawców, jak i tych, do których reklamy są kierowane. By uzyskać najlepsze efekty wysyłając smsy reklamowe, należy bardzo dobrze przemyśleć ich treść, tak aby klientów zachęcić do zakupu, a nie zirytować nachalnością.