HOSTING

CZYM JEST HOSTING?

Postępujący proces cyfryzacji spowodował rozwój nowych, do tej pory nieistniejących, obszarów gospodarczych, które stały się polem do rywalizacji dla większości przedsiębiorców. Sytuacja ta sprawiła, że za jeden z kluczowych elementów prowadzenia dobrze rozwijającej się firmy można uznać stałą obecność jej usług w sieci. Dzięki temu przedsiębiorstwo jest w stanie pozyskać większą ilość klientów oraz starannie wykreować swój wizerunek na rynku.

czym jest hosting

Podstawą działalności internetowej każdej firmy jest znalezienie odpowiedniej serwerowni. Usługa zwana hostingiem polega na udostępnianiu przez odpowiednie podmioty miejsca w serwerowni, przystosowanej do zasilenia dziesiątek lub setek stron internetowych. Miejsce na dysku twardym hosta może być określone podczas zawierania umowy, co sprzyja odpowiedniemu spersonalizowaniu usług według potrzeb klientów.

Odpowiedni hosting jest w stanie zapewnić płynne działanie strony internetowej, która staje się swoistą wizytówką firmy. Dzięki wyborowi odpowiedniego hostingu przedsiębiorstwo jest w stanie zadbać o swój wizerunek oraz, nierzadko, rozszerzyć swoje usługi, na przykład, o możliwość dokonania zakupu oferowanych produktów przez Internet.

hosting

RODZAJE SERWERÓW

Na rynku usług hostingowych dostępne są trzy rodzaje serwerów, spośród których każdy charakteryzuje się innymi cechami.

Pierwszym z nich jest serwer dedykowany, czyli taki, który odpowiada potrzebom najbardziej wymagających klientów. Jego cechą główną jest fakt, że usługodawca udostępnia całość serwera na potrzeby hostingu jednego usługobiorcy. W ten sposób klient otrzymuje dostęp do całości zasobów serwera z możliwością ich optymalizacji i zmiany według indywidualnych potrzeb. Właściwością serwerów dedykowanych jest ich duża pojemność, przez co korporacje i duże instytucje są w stanie poradzić sobie z utrzymaniem bardzo dużego ruchu na swoich stronach internetowych bez żadnych przeszkód. Serwery dedykowane to najdroższa z możliwych opcji – ceny usług to ponad tysiąc złotych za dwanaście miesięcy.

Drugim rodzajem hostingu są serwery współdzielone, które, w przeciwieństwie do serwerów dedykowanych, umożliwiają jednoczesne korzystanie z zasobów serwera kilku usługobiorcom. Płynność i niezawodność działania serwerów współdzielonych jest uzależniona od ilości podmiotów, korzystających z ich zasobów w tym samym czasie oraz od natężenia ruchu na stronach internetowych. Idealnie nadają się one do zakładania i prowadzenia nieskomplikowanych stron internetowych oraz blogów. Ich cena zaczyna się od kilkudziesięciu złotych za rok użytkowania.

Ostatnim rodzajem hostingu, dostępnym na rynku, jest hosting VPS, tj. Virtual Private Server. Jest to specyficzny rodzaj hostingu, polegający na udostępnieniu przez usługodawcę urządzenia hostującego klientowi z większą swobodą korzystania z niego. Główną cechą serwerów VPN jest możliwość konfiguracji urządzenia poprzez dodanie większej pamięci lub zmianę procesora. Cena serwerów VPN to kilkaset złotych w skali roku.

jaki hosting wybrać

DOBRY HOSTING, CZYLI DROGA DO SUKCESU

Wybór odpowiedniego hostingu, niezależnie od potrzeb przedsiębiorstwa, może być kluczowym punktem każdego biznesplanu. Właściwie dobrany serwer, w połączeniu z usługami oferowanymi przez agencje interaktywne oraz agencje software house, to pierwszy krok w kierunku świetlanej przyszłości każdej firmy.

Prowadzenie własnej strony internetowej jest istotnym elementem, wpływającym na popyt każdego produktu. Umiejętnie prowadzona strona umożliwia rozszerzenie usług o handel sieciowy, co może korzystnie wpłynąć na przychody każdej firmy.

Ponadto, obecność przedsiębiorstwa w sieci jest swoistą reklamą, rozpowszechniającą świadczone usługi wśród użytkowników Internetu. Umiejętnie prowadzona strona jest w stanie zarekomendować każde usługi dzięki wyszukiwarce Google lub innym silnikom wyszukiwania. Jest to prosty i skuteczny sposób na zdobycie klientów.

Świadomy wybór właściwej serwerowni jest głównym elementem, wpływającym na wizerunek firmy w sieci. Często zdarza się, że wybór słabego hostingu przynosi niepożądane skutki, utrudniając internautom dostęp do produktów online i zwalniając tym samym ruch na stronie internetowej. Wpływa to na wzrost poziomu frustracji wśród konsumentów i odbiorców, co z kolei bezpośrednio przekłada się na niechęć, a nawet wrogie nastawienie, wobec określonych stron. Należy więc zadbać o to, by usługi, świadczone przez serwerownię, w pełni odpowiadały oczekiwaniom przedsiębiorstwa oraz były w pełni dostosowane do potrzeb klientów i użytkowników sieci.

Nie ma więc wątpliwości, że serwerownia i usługi hostingowe są dziś jednym z filarów, podtrzymujących ciężar rynku internetowego. Są one niezwykle istotne nie tylko w handlu internetowym, ale również podczas prowadzenia serwisów informacyjnych oraz blogów. Aby dobrze wykorzystać potencjał sieci należy więc zadbać o dokonanie dobrego, świadomego i przemyślanego wyboru serwerów dla każdej działalności. Pozwoli to na uniknięcie niepotrzebnych kłopotów i zdecydowanie wesprze dalszy rozwój każdego przedsiębiorstwa.