Problemy z snem – jak sobie z tym radzić?

Sen w funkcjonowaniu człowieka gra niesłychanie istotną rolę, gdyż umożliwia organizmowi się zregenerować. Niestety w współczesnych czasach sporo osób cierpi na niewyspanie albo problemy z usypianiem. Zdarza się również, że śpimy, a pomimo wszystko nasz organizm nie wypoczywa.

Zanim sięgniemy po środki farmakologiczne należałoby najpierw zadbać o aurę pomieszczenia w jakim śpimy, Pocznijmy od kolorystyki – powinna być stonowana (kolory oddziaływają na nasz samopoczucie). Biele, błękity, zielenie, beże i pastele to odcienie, które zezwolą nam się zrelaksować i dobrze odpocząć.

Na przekór pozorom wielkie znaczenie dla naszego wypoczynku ma podobnie ład w pomieszczeniu, w jakim śpimy. Warto pozbyć się bibelotów, jakie zbierają pył i przedmiotów, jakie mogą przywodzić na pamięć nam o obowiązkach i problemach. Jeżeli w sypialni mamy gabinet starajmy się ukrywać papiery i komputer. Nieład przytłacza człowieka i nie umożliwia w pełni odpocząć.

Nadzwyczaj ważne jest także powietrze. Sypialnię powinno się wietrzyć każdego wieczoru co najmniej piętnaście minut. Orzeźwiające, przepełnione tlenem powietrze przyzwoli nam lepiej wypocząć.

Niezmiernie znaczne jest też wyposażenie sypialni. Pierwsze skrzypce grają przede wszystkim rama łóżka i materac. Zwłaszcza ten ostatni wpływa w sporym stopniu na postać naszego wypoczynku. Materac nie powinien być ani za twardy, ani za puchowy. Jeśli na jednym łóżku śpią dwie osoby, to każda z nich powinna posiadać materac dostosowany do własnej figury i wagi ciała.

Wskazane są też antyalergiczne poduszki i kołdra. Do ich założenia najlepsza będzie pościel bawełniana, jaka zezwoli skórze oddychać, a równolegle jest miła w dotyku. Znaczącą rolę w estetyce gra również
pościel dziecięca . Zadbajmy o estetykę pościeli, albowiem na przekór pozorom wpływa ona na nasz nastrój. Pamiętajmy także, by każdego dnia wcześnie rano otaczać pościel kapą – ubezpieczy łoże przed kurzem.

Należytemu snowi służy również milczenie w sypialni. Trzeba zgasić wszystkie szumiące instrumenty – na przykład komputer. Jeśli nie umiemy usypiać w ciszy wyselekcjonujmy płynną muzykę lub tony relaksacyjne.

Nie zapominajmy także o świetle – zarówno tym wewnątrz mieszkania (lampki nocne, które można wyłączyć bez powstawania z łoża), jak i tym napływającym z zewnątrz (należałoby wyposażyć się w rolety bądź osłony, jakie prawidłowo zaciemnią pomieszczenie).

Jeśli dojrzycie wszystkich tych detalów, będzie wam o sporo łatwiej solidnie się wyspać.

Źródło:http://www.kaszmirposciel.pl