Biznes

Zalety analizy due diligence

W obecnych czasach wiele przedsiębiorstw ratuje się jak może, decyduje się na sprzedaż, szuka zewnętrznych inwestorów czy oddłużania. Jednak przy wszelkich tych działaniach bardzo ważne jest, aby przeprowadzona została analiza due diligence, która pozwoli na zebranie wszelkich informacji przydatnych do wyceny wartości przedsiębiorstwa.

Czy analiza due diligence to to samo co audyt?

Bardzo często zdarza się, że analiza due diligence nazywana jest audytem. Jednak należy zaznaczyć podstawową różnicę pomiędzy dwoma usługami. Audyt w przeciwieństwie do due diligence wynika z wewnętrznych potrzeb przedsiębiorstwa i jest realizowany na konkretnym obszarze, z kolei analiza due diligence bada sytuację: finansową, handlową, prawną, podatkową i technologiczną.

Zalety analizy due diligence

Analiza due diligence – długość trwania

Biorąc pod uwagę, że analiza due diligence jest kompleksowym badaniem, wymaga też dużo czasu. Jej długość trwania zajmuje od tygodnia do pół roku. Wszystko uzależnione jest od charakteru działalności firmy oraz jej wielkości. Dodatkowo, bardzo często trudno znaleźć firmę, która znajdzie czas by zająć się analizą naszego przedsiębiorstwa. Szczególnie w czasach pandemicznych, gdzie poza jakością usług, które pełni dana firma liczy się również cena. Poza tym ważna jest baza specjalistów oferowanych przez firmę, ponieważ w zależności od naszej branży potrzebujemy różnych specjalistów, których niekoniecznie musi posiadać każda firma zajmująca się due diligence. Dowiedz się więcej na stronie https://cksk.pl/analiza-due-diligence/